Nem olyan egyszerű rekordot repülni, mint ahogy elsőre tűnik. Nem elég „nagyot” repülni, annak szabályosnak is kell lennie. Az elmúlt években sokszor került elutasításra rekord. (Pl. rosszul volt kiírva, szektort repült cilinder helyett, pár méter hiányzott, későn adta le, vagy más szabályzat alapján repülte meg a feladatot.) Ha rekordon töröd a fejed, érdemes átolvasni a következőket:
Először is kezd azzal, hogy elolvasod a sportszabályzatot! (itt találod)
FAI CIVL rekordokra vonatkozó szabályzata: Sporting Code S7 D – Records and Badges 2024
Leggyakoribb hibák:
- Mindig 400m sugarú a cilinder és cilinderen belül kell lennie legalább 1 db pontnak
- Szabad, zárt rekordoknál is 400 m sugarú cilinderrel kell bezárni feladatot. (800 méterre kell zárni)
- Sebességrekordot csak előre kiírt feladaton lehet repülni.
- Előre kiírt FAI Háromszöget sarokpontból kell kezdeni, (szárközépen nem lehet kezdeni). Ez nem vonatkozik szabad FAI háromszögre, amit tágítani is lehet.
- Hurkot nem lehet tágítani! (valahonnan „el és vissza”)
- Légtereket a mindenkori MKK szabályai alapján vizsgáljuk
- A kiírásnak pontosnak kell lennie és a pontokat megfelelő sorrendben kell tartalmaznia. (Pl. Hurok rekord 3 pontból áll, aminek első és utolsó pontjának koordinátái megegyeznek. )
- Csörlős start esetén, a kezdő pontot leoldás után kell érinteni/elhagyni. Azaz, ha csörlés közben áthúznak a startcilinderen, az nem érvényes. Vissza kell menni, hogy leoldás után legyen egy trackpontod a cilinderen belül.
Előre kiírt rekordnál a feladat megkezdése előtt emailt kell küldened a mkkrekord@gmail.com-címre:
Kiírás sablon:
- Pilóta: …….
- szárny: ……
- dátum: ……
- Start : …..
- típus: Céltáv/Hurok/FAI háromszög
- Koordináták //vagy// FlyXC.app link
Kontinentális és világrekordokra vonatkozó további szabályok itt.