Nem olyan egyszerű rekordot repülni, mint ahogy elsőre tűnik. Nem elég “nagyot” repülni, annak szabályosnak is kell lennie. Az elmúlt években sokszor került elutasításra rekord. (Pl. rosszul volt kiírva, szektort repült cilinder helyett, pár méter hiányzott, későn adta le, vagy más szabályzat alapján repülte meg a feladatot.) Ha rekordon töröd a fejed, érdemes átolvasni a következőket:

Először is kezd azzal, hogy elolvasod a sportszabályzatot! (itt találod)

Leggyakoribb hibák:

  • Mindig 400m sugarú a cilinder és cilinderen belül kell lennie legalább 1 db pontnak
  • Szabad zárt rekordoknál is 400 m sugarú cilinderrel kell bezárni feladatot. (800 méterre kell zárni)
  • Sebességrekordot csak előre kiírt feladaton lehet repülni.
  • Előre kiírt FAI Háromszöget sarokpontból kell kezdeni, (szárközépen nem lehet kezdeni). Ez nem vonatkozik szabad FAI háromszögre
  • Hurkot nem lehet tágítani!!! (valahonnan “el és vissza”)
  • Légtereket a mindenkori MKK szabályai alapján vizsgáljuk
  • A kiírásnak pontosak kell lennie és a pontokat megfelelő sorrendben kell tartalmaznia. (Pl. Hurok rekord 3 pontból áll, aminek első és utolsó pontja megegyezik. )
  • Csörlős start esetén, a kezdő pontot leoldás után kell érinteni. Azaz, ha csörlés közben áthúznak a startcilinderen, az nem érvényes. Vissza kell menni, hogy leadás után legyen egy trackpontod a cilinderen belül.

Előre kiírt rekordnál a feladat megkezdése előtt emailt kell küldened a mkkrekord@gmail.com-címre:

Kiírás sablon:

  • Pilóta: …….
  • szárny: ……
  • dátum: ……
  • Start : …..
  • típus: Céltáv/Hurok/FAI háromszög
  • Koordináták //vagy// FlyXC.app link