2022.06.27-én Lőrincz Mátyás megdöntötte Varga Dénes egy nappal korábbi szabad FAI háromszög rekordját. Új rekord 175,3 km.
Gratulálunk!
Rövid beszámoló a repülésről:
Tegnap repültem egy egész nagyot, annak a margójára pár gondolat:
Az a baj a repüléssel, hogy míg amikor bezabálok ( mert olykor bezabálok ) három sós-karamellás és egy málnás-vaníliás fánkot, attól annyira eltelek, hogy már nem kívánok egy ötödiket és másnap sem kívánom újra. Addig a repülés folyamatosan csak tágítja a gyomromat és nem bírok betelni vele. Egy nyolc órás nap végén sincs kedvem leszállni és másnap csak ürességet érzek magamban amit haladéktalanul be kell tömjek egy újabb klassz repüléssel.
Pár évre sikerült leszokjak erről a drogról, kerékpárversenyzős hobbink ( drog ) miatt szükséges volt.
7-8 éven keresztül még csak gondolni sem volt rá érkezésem, vágyakozásra sem nagyon emlékszem. Aztán attól a naptól, hogy Indián és Lindi nagylelkűen újra megfertőztek azon a bizonyos újrakezdő Balatonátrepülős napon, lineárisan fokozódott bennem valami amit anno egy fél fordulattal elzártam magamban.
Szerencsére a legtöbb körülményem adott, hogy jókat repülhessek:
Itt kiemelek három tényezőt.
- Van időm
- Nincsen barátnőm
- Van szuper felszerelésem
- Nincsen munkám
- Felnőttek a gyerekeim
- Van remek társaságom
- Nincsenek elvárásaim az egésszel kapcsolatban
- Van egy szuper csörlőnk
- Nem vagyok sem rokkant, sem ügyetlen
- Nincs tériszonyom
Az egyik Indián. Nagyon sokat segít/támogat technikailag, tanít a gyerekeimnek – és nekem is – a repülésről. Köszönöm, hogy mindig számíthatok rád!
Bence, akinek a társasága az egyik legalapvetőbb feltétel a klassz repülésekhez, szóval köszi a jelenléted és a sok segítséget ( ennek sajnos tegnap pont híján voltam )!
A WinchMaster csörlő és Palaga Zoli a megalkotója. Neked is köszi Zoli, mert teljesen új dimenziót nyitott a távirányítású, lépcsőzhető öncsörlő! Olyan szabadságot kínál, amiről akkor álmodtam először amikor gyerekkoromban arról fantáziáltam, hogy gondolok egyet, elrugaszkodom és felrepülök az égbe. Pont így csináljuk most. A tegnapi távhoz éppenséggel bárki más csörlője is megfelelt volna ( ami üzembiztos ), de minden más itthoni esetben nélkülözhetetlen kiegészítője, „Mastercard”-ja lett a repülésünknek. ( ahogy a profi sofőrjeink, segítőink is: Lőrincz Bendegúz, Simonics Andris, Lőrincz Benedek ). A csörlőről már korábban is írhattam volna, de mondtam Zolinak, hogy addig nem mondok véleményt, amíg nincsen meg minden elérhető funkció a gépen. Tegnap teszteltük a dupla távirányítós rendszert amivel két húzás között nem kell a távirányítókat a vezérlővel párosítani. Ez az a pont amikor késznek érzem a konstrukciót arra, hogy elterjedjen a világban. A csörlő üzembiztos, erősen és egyenletesen húz, az egész koncepció nagyon profin van kitalálva és kivitelezve. Még vannak rajta csiszolni valók, de Zoli rendületlenül dolgozik a fejlesztésen ( már éles teszt alatt a mágneskuplung ).
Nagyon fontos elem a felszerelés. Ennyire tökéletesen finomhangolt szettem nem volt korábban. XR7-es beülő és Zeno kombo. Túlzás nélkül minden repülés zseniális ezekkel a cuccokkal. A legszarabb időben is élvezetes.
A Zeno2-ről egyenlőre nem tudok annál többet állítani, hogy egy picit mintha kontúrosabban érezném rajta keresztül a termiket és annak az alakját, tónusát. Harapva fordul, remekül siklik és borzalmasan gyors. A Z1 simábban hasítja a levegőt végsebességen és gázon kezelhetőbbek a kapaszkodók. A Z2-nek bekeményednek hevederei és izgatottan szinte beremeg a sebességtől az egész minden. Kicsit félelmetes első blikkre, mégis hívogató az a száguldás.
Lőrincz Mátyás